BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 15, 2008

happy birthday tome




2 hari lepas harijadi aku yg ke 30. Kini aku baru sah benar2 memasuki alam dewasa. Selamat tinggal 2008, selamat datang2009. 2 gambar di atas adalah kenangan ketika memasuki pertandingan catur terbuka merdeka UTM skudai pada tahun 2007.

Pencapaian terbaik? meja no 8 pada pusingan ke 7 bertemu T-Mandar. 2 game putih aku menentang Sicilian Taimanov yg digunakannya masih belum menemui sinar harapan. Kajian aku masih pada pecahan variasi Dragon, Acceleratod Dragon dan Yugoslav Attack. Sesekali guna Scheveningen kalau main Hitam.

Kalau sesiapa main hitam jumpa T-Mandar jangan harap dia nak main Open Sicilian. Sampai kucing bertanduk pun dia takkan break d4 square. so, kena sabar la sikit. Kalau main Hitam memang variasi Taimanov lah kesukaan dia. Aku plak tak pernah try guna d4 bila guna White lawan dia. Dendam aku dia atas papan catur pasti akan kulunaskan suatu hari nanti.

0 comments: