BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 15, 2008

Impian saya untuk jadi seperti TIGA V mungkin kelam lagi kot. Kenal X tiga V.... Vladimir Kramnik, Viswanathan Anand dan Veselin Toplaov. diorang tu idola saya dalam modern chess selain Gary Kasparov. Hero lain yang saya respect Alex Shirov, Vasyl Ivanchuk dan Sergey Tiviakov.

Di Malaysia, saya amat menghormati kejayaan pemain-pemain chess melayu seperti FM Anas Nazreen, IM Hafizulhilmi, dan lain-lain top rated player. Saya kenal sangat diorang tu sebab selalu tengok diorang dalam tournament-tournament besar. Tapi yang sedihnya diorang tak kenal saya.

KEJAYAAN saya dalam dunia catur Malaysia ni pelik sikit. Pelik sebab ianya berbentuk KEKALAHAN. Tapi dalam kekalahan ada kepuasan. Kepuasan kerana dapat memberi tentangan pada nama-nama besar catur di Johor seperti Abdullah Che Hassan, Rabbani Che Hassan, Marzuki, Salman Mistam, Herman, Michael Siong, Adrian Yong (seri ngan dia ni), Soh Zee Wee dll. Saya puas sebab saya rajin buat homework dalam chess. Sayangnya saya bermula menyertai pertandingan catur terbuka agak lambat iaitu sekitar tahun 2000 melalui pertandingan2 yang dianjurkan Encik Narayanan. Tak asing lagi.

1 comments:

anginbadai said...

wow... rajinlah lu tulis diary... bagus3x, camnilah hheeeehee.. joe. http://piaggio-kymco.blogspot.com/ , http://tembuscahaya.blogspot.com/ sorry, wa x rajin nk taip.. bagi comen skit.